Danske Anlægsgartnere

Vi er en branche- og arbejdsgiverforening for virksomheder i Danmark, som beskæftiger sig med anlæg og pleje af grønne områder, udendørs arealer, golfbaner, grønne kloakløsninger, naturgenopretning og udemiljø i bred forstand.

• POLITISK ARBEJDE: Vores mål er at gøre livet nemmere for små og mellemstore virksomheder. Det gør vi ved at påvirke rammebetingelserne, rådgive medlemmerne og levere mange andre faglige og juridiske ydelser.
  • OVERENSKOMSTER: Vi forhandler overenskomster og bistår medlemmerne i sager om løn – og ansættelsesforhold mv.
  • BRANCHEAKTIVITER: Vi tilbyder faglig og juridisk konsulent- og fagpolitisk virksomhed med tilhørende kurser, markedsføring, indkøbsaftaler samt udvikling af faglige redskaber som normer, standarder, fagbøger/-blad og vejledninger.
  • NETVÆRK: Sidst men ikke mindst er Danske Anlægsgartnere en håndværkerforening, hvor medlemmer møder hinanden, udveksler erfaringer og danner netværk via lokale kredse.

Pt. er ca. 220 anlægsgartnervirksomheder medlem af foreningen.