Tid til indberetning af kontingentoplysninger

24-04-2018

I år er det IKKE muligt at indberette kontingentoplysninger via hjemmesiden.

I stedet skal I udfylde de grå felter direkte i DETTE SKEMA og sende det til Merete Treffer på mt@dag.dk. I kan også udskrive skemaet og udfylde det manuelt.

Det kan være en fordel at læse VEJLEDNINGEN inden skemaet udfyldes.

Hvis man fortsat er i tvivl om, hvordan skemaet skal udfyldes, kan man her finde se et EKSEMPEL.

DEADLINE FOR INDBERETNING ER DEN 25. MAJ 2018.

Hvad sker der hvis min virksomhed ikke indberetter til tiden?

DAG har vedtaget at virksomheder, der ikke lever op til kravet om indberetning af kontingent-oplysninger, skal sættes i kontingent ud fra et skøn af deres omsætning.

Skønnet kan foretages ud fra allerede kendte oplysninger om virksomheden, bl.a. tidligere indberetningen + tillæg på 30%-50% – alt efter om det er 1. gang eller gentagne gange at oplysninger ikke er indberettet. DAG kan også indhente oplysninger fra feriekort-ordningen eller indmeldelsesblanketter.

Der udsendes normalt en påmindelse, lige efter fristen for indsendelse udløber – men ansvaret for indberetning påhviler 100% virksomheden selv.

Der foretages ikke kreditering af kontingent efter fakturaen er tilsendt virksomheden, men vi tilretter gerne kontingent-beregningen fra næste kontingent-periode, hvis man indsender sine oplysninger.