Få styr på de lovpligtige områder indenfor arbejdsmiljø: APV, brugsanvisninger og kemisk APV

09-01-2024

Danske Anlægsgartnere har lavet en aftale med AMO-partner, som for en reduceret pris kr. 1548,- excl. moms pr. år giver adgang til et system, som vil lette virksomhedens miljøarbejde og sikre at alle medarbejdere adgang til APV’er, datablade, brugsanvisninger mv.

AMO-partner gør det nemt at foretage de lovpligtige kemiske risikovurderinger (kemisk APV), lave APV’er med inddragelse af medarbejderne samt holde styr på dokumenthåndteringen (datablade, brugsanvisninger, beredskabsplaner og vejledninger). På ganske få klik genererer systemet skemaer og forslag til tekst mv.  Udover de lovpligtige APV’er kan systemet holde styr på nærved-ulykker, indberette ulykker, foretage arbejdsprocesbeskrivelser, oprette personalehåndbog og meget mere.

  • Klik på dette link for at få en mere detaljeret demonstration HER
  • Ønsker du at bestille, få en DEMO eller blive kontaktet af AMO-partner så tryk: amopartner.dk/dag

Er du presset på tid og ønsker vores hjælp til at komme i gang, så kunne vores OPSTARTSHJÆLP måske være noget for dig/jer. Med denne pakke hjælper vi dig/jer med følgende:

 1) Opretter alle medarbejdere i systemet

2) Opretter og udsender jeres første APV-undersøgelse

3) Hjælper jer med at få styr på jeres kemi – herunder foretager kemisk risikovurdering på produktniveau (vi løber alle jeres datablade igennem og tilføjer kommentarer om særlige krav til sikkerhedsudstyr mm.)

 På den måde kommer I nemt og hurtigt fra start. Perfekt hvis I har en travl hverdag og tiden er knap. Systemet er ekstremt brugervenligt, så alt kan meget nemt klares uden vores hjælp, så opstartshjælp er 100% op til dig/jer. Der følger altid gratis support med uanset hvilken løsning man vælger. PRISEN er 3.500kr + MOMS (engangsydelse)

Hjælp til opdatering af databladeSom udgangspunkt skal brugerne selv opdatere datablade. Når en producent har udgivet en ny version af et datablad og sender dette til kunden, kan man ved et enkelt klik erstatte et eksisterende datablad og dermed opdatere risikovurderingen ganske nemt. Det gamle datablad flyttes til en Arkiv-mappe, da der er en arkiveringspligt på 10 år. Alt det holder systemet styr på.

Hvis kunden ønsker, at AMO-partner en gang om måneden skal tjekke for opdateringer og løbende vedligeholde dette, kan dette arrangeres for et årligt merbeløb på 3.000 kr, svarende til 250 kr/måned (faktureres årligt sammen med abonnementet).

Men som nævnt er det ekstremt nemt at opdatere datablade og risikovurderinger, så reelt set bør vores hjælp ikke være nødvendig. Desuden er det naturligvis også en god ting, at virksomhederne hele tiden selv holder øje med, om der er opdateringer og eventuelle ændringer i sikkerheden ved arbejde med produkterne.

***

Skulle du have yderligere spørgsmål, er du/I naturligvis velkommen til at kontakte undertegnede.

 

Med venlig hilsen

 

Kim Tang
Fagkonsulent, landskabsarkitekt mdl.
kt@dag.dk
M: 20 94 03 60